Zákazníci během nákupů získávají za nakoupené zboží bonusové body (dále jen body), které se sčítají na bonusovém kontu a v určitém okamžiku je lze proměnit za zboží.

Funkce bonusového systému:

  • je graficky ztvárněn tak, aby bylo zákazníkovi zřejmé, že za nákup získává navíc bonusové body
  • je popsáno fungování bonusového systému včetně pravidel a jeho použití
  • zboží má vyznačeno, kolik bodů lze získat při jeho zakoupení
  • body lze získat buď za veškeré anebo jen provozovatelem vybrané zboží
  • body se nepřipisují ihned po odeslání objednávky, ale až po jejím vyřízení
  • po přihlášení má zákazník k dispozici veškeré nasbírané body z již uskutečněných objednávek
  • za získané body lze pořídit zboží odpovídající hodnoty – zpravidla bývá nákup omezen tím, že kromě bonusového zboží je třeba nakoupit i ostatní zboží
  • ihned po potvrzení objednávky se z bonusového konta odečtou body v případě storna objednávky se body na bonusové konto zpět vrátít
  • zákazník má k dispozici speciální obrazovku, kde může sledovat stav svých bonusových bodů (získané za objednané zboží i odečtené za objednané bonusové zboží)
  • body ke každému zboží vkládá provozovatel ručně nebo nastaví počet bodů výpočtem dle předem definovaného pravidla
  • počet získaných bodů se ukládá přímo do objednávky, takže při případné / dodatečné změně počtu bodů u daného zboží se zákazníkům, kteří si dané zboží objednali počet získaných bodů již nezmění
  • pro vybrané zboží lze nastavit možnost kombinovaného nákupu tzn. za peníze a zároveň za body

Příklady e-shopů využívající systém bonusů: