České podniky neumí prodávat prostřednictvím Internetu.
Webové stránky českých firem neprodávají, m@gnetpro by tuto situaci mělo změnit
Na základě telefonického výzkumu reprezentativního vzorku firem ČR ze září 2001 bylo zjištěno, že 92% českých podniků – plátců DPH, kteří mají webové stránky neumí prodávat prostřednictvím Internetu.
Výzkum trhu dále ukázal, že v ČR existuje přibližně 154 tisíc podnikových webů a během následujícího roku lze očekávat vznik dalších 70 tisíc. V září 2002 by zároveň ještě cca 126 tisíc fungujících českých společností nemělo mít svoji internetovou prezentaci 1.
Na základě těchto údajů a zjištěné průměrné výše investic do nových i stávajících internetových stránek lze odhadovat velikost trhu internetových prezentací v ČR na 2,3 mld. Kč ročně (souhrn investic do vytváření webových stránek, webových aplikací a všech souvisejících analytických, poradenských a grafických prací). Ředitel firmy WDT Jaroslav Krause k tomu říká: "Tento výzkum trhu je pro nás potvrzením skutečnosti, kterou jsme tušili. Na webové prezentace se v ČR vydá přibližně 2,3 mld. Kč ročně, ale prezentací, které jsou pro firmy opravdovým přínosem, co do uskutečněných prodejů je jen kolem 8%." ¨
Podle závěrů tohoto komplexního výzkumu tak v ČR existuje cca 142 tisíc podnikových webů, které svým podnikům nepřinášejí obchody, a pouze 12 tisíc, které jsou dobře vyřešenými "prodejními" weby a jsou tak pro jejich mateřské firmy přínosem.
Ředitel společnosti Brand Brothers Tomáš Papírník dodává: "Tento smutný stav rozhodně není něco přirozeného, co se nedá změnit. Podniky za své peníze mají žádat stránky, které jim budou přinášet obchody. Tento rodící se trend výrazně zostří konkurenci na špičce poskytovatelů služeb spojených s internetovými prezentacemi. WDT se proto spojilo s marketingovou společností Brand Brothers, abychom českým podnikům nabídli internetové stránky, které skutečně prodávají. Naším řešením je redakční systém m@gnetpro. Stav trhu vnímáme jako výzvu, pro kterou vyvíjíme adekvátní odpověď."
Internetový redakční systém m@gnetpro je postaven tak, aby:
- přitáhl na stránky potenciální zákazníky
- efektivně jim sdělil potřebné obchodní informace
- přiměl je k reakci či koupi
- zvyšoval image podniku
- a všechny tyto efekty pro firmu kvantifikoval.
M@gnetpro je svým zaměřením ojedinělý modulární systém na českém trhu. Nejedná se jen o redakční systém, ale o marketingově orientované řešení. Díky tomuto programu se již klient nemusí zabývat formálními problémy s optimalizací na jednotlivé prohlížeče, chybami při zobrazování stránek či složitostí ovládání – technické otázky byly vyřešeny už při vývoji. Při vytváření internetových firemních stránek pomocí systému m@gnetpro může být nyní jednoznačně kladen důraz na jejich marketingovou funkčnost.
M@gnetpro svým uživatelům pomáhá přesně a přehledně profilovat internetový marketing, zvyšovat návštěvnost stránek, zlepšovat efektivitu vynaložených prostředků, rozvíjet firemní image na trhu a prodávat nabízené zboží a služby.
Jaroslav Krause říká: "Věříme, že systém m@gnetpro pomůže zvýšit efektivitu internetové prezentace českých podniků a v důsledku tak zvýší i konkurenceschopnost českých firem na mezinárodním trhu."
1 Fungující společnost byla pro účely tohoto výzkumu definována jako společnost, která pravidelně vydává faktury a nepřetržitě vyvíjí ziskovou činnost.