Z našeho pohledu můžeme společnosti působící v internetovém marketingu rozdělit do tří kategorií:
- Společnosti nabízející již hotové internetové prezentace - vytvořené šablony s možností barevných variant či drobných přesně definovaných změn
- Společnosti vyrábějící internetové prezentace jako na běžícím páse – tzv. „fabriky na weby” (nerozlišují, zda vytvářejí prezentaci či e-shop pro pneumatiky či hodinky)
- Profesionální společnosti – vytváří internetové prezentace vždy na míru klientovi spojené s osobním přístupem a budováním dlouhodobého partnerství
Výhodou prvních dvou kategorií při realizaci webů a e-shopů je většinou rychlost a s ní související nižší cena. Právě cena je v dnešní době šetření pádným argumentem pro přijetí takovéto nabídky. V čem je ale háček?
Obrovským negativem univerzálních systémů a fabrikovaných prezentací je právě jejich uniformita a nedostatečná adaptace na specifika prodávaného zboží. Aby v dnešní obrovské konkurenci byla firma na internetu úspěšná, musí zákazníkům kromě ceny nabídnout i něco navíc: přehlednost nakupování, individuální zobrazení detailu zboží, nabídku alternativního či souvisejícího zboží, porovnání a hodnocení zboží, komfortní prohlížení fotografii zboží s funkcí detailu, diskuse o výrobcích atd.
Každý sortiment je nutné prezentovat a prodávat jiným způsobem. Některé zboží se prodává převážně vizuálně, u jiného záleží na vyhledávání a porovnání dle parametrů. I kamenná prodejna hodinek se zcela odlišuje od prodejny pneumatik, stejně tak se musí odlišovat i prodejny internetové. Toho se s univerzálním internetovým systémem dosahuje jen velmi obtížně.
Druhým závažným problémem u prvních dvou kategorií je nemožnost vůbec nebo s dostatečnou pružností optimalizace internetové prezentace vzhledem ke konkurenci, vyhledávačům, či novým trendům. Pokud má být internetová prezentace či prodej zboží úspěšný, musí být na internetu vidět a současně se musí umět postarat i o své stávající zákazníky.
To znamená, že by se internetová prezentace měla zobrazovat na předních místech v nejznámějších fulltextových i cenových vyhledávačích, motivovat zákazníky k návratu a opětovnému nákupu nebo pomocí rozesílek informovat o novinkách a akcích. Toho s universálním šablonovým řešením či rychle vytvořenou prezentací bez dodržení základních pravidel dosáhnout nelze (samozřejmě pokud opomineme placené PPC či jiné reklamy).
Společnost WDT se více než 15 let řadí do třetí kategorie, která si zakládá na profesionalitě a individuálním přístupu k potřebám klientů. Naši dlouholetí i noví zákazníci oceňují na našich službách odbornost, kvalitu, individuální přístup, dynamičnost, komplexní přístup k tvorbě a řízení projektů a zejména následný propracovaný full-service, který je pro chod jakékoli internetové prezentace nezbytný.
Co všechno tedy obnáší vytvoření webu, e-shopu, internetové aplikace, jejich spuštění a úspěšné působení na internetu? Na tyto otázky se Vám v příštím díle pokusíme odpovědět a vneseme tak světlo do tajů výroby profesionální internetové prezentace, jak to cítíme a děláme my z WDT.