1. Responzivní design
Pravdou ovšem je, že oproti minulému roku se toho ve světě webdesignu moc nezměnilo. Stále slýcháme to samé. Responzivní web zůstává nadále hlavním stavebním kamenem každé druhé webové stránky. Proč tomu tak je? S rozšířením výkonných mobilních zařízení si lidé zvykli mít informace stále při ruce. Na menších zařízeních, jako jsou tablety nebo mobily, se při zobrazení klasického desktopového webu objevuje řada problémů. Uživatel je nucen stále přibližovat nebo oddalovat stránku, posouvat ji všemi možnými směry a tlačítka ne vždy bývají tak velká, aby se na ně snadno uživatel trefil prstem. Nemluvně o optimalizaci webu pro pomalejší mobilní internetové připojení. Pro malé firmy je responzivní webdesign zase klíčový v hodnocení Google.
Sami si můžete zkusit, který web Vám bude více vyhovovat. Otevřete si následující dvě webové stránky v mobilním zařízení. Pěkná, avšak neresponzivní, webová prezentace výrobce bylinných čajů a čajových směsí Megafyt Pharma, s. r. o. a responzivní web DNA, s. r. o., společnosti zabývající se řízením osvětlení a integrace do systémů řízení. Schválně, který web Vám přijde lepší z hlediska ovládání a čitelnosti na mobilu?
Kompletní seznam našich responzivních webů naleznete zde.
2. Plochý (flat) a jednoduchý design
V jednoduchosti je síla. Toto rčení platí nyní ve světě webdesignu dvojnásobně. S příchodem Windows 8 se řada vývojářů vrhla na minimalistické weby, které v sobě nezahrnují zbytečné samoúčelné grafické prvky. Prostor na takové webové stránce nebývá vždy zcela zaplněný. Hrany objektů bývají ostré a barvy jasné. Opouští se od používání gradientů nebo stínů. Design má být přehledný a jednoduše ovladatelný. Tak, aby se v něm uživatel neztrácel a nic ho nerozptylovalo od čtení obsahu stránky.
Projděte si některé naše webové prezentace, jejichž grafický návrh vychází právě z flat designu. Jsou to stránky společnosti Synett, s. r. o., zaměřující se na dodávky technologického a technického zajištění budov, nebo webová prezentace systému vytápění Geminox od společnosti Brilon a. s..
3. Parallax a vyprávění příběhu
V dnešní uspěchané době, kdy sáhodlouhé texty vyvolávají u uživatelů internetu zděšení, se často pokládá otázka, jak prezentovat obsah Vašeho webu tak, aby v rychlosti co nejvíce zaujal. Jednou z odpovědí jsou různé animace, kterým se říká parallax. Jedná se o prolínání bloků při posouvání stránkou, které poté navozují dojem plynulosti a pohybu celého webu. Během třiceti sekund se tak můžete z vrchu stránky dostat až k patičce a během posouvání Vám budou touto formou předkládány informace o firmě – její příběh. Metoda se využívá především u menších, většinou jedno stránkových webů. Pravidlem také bývá, že každá položka menu, vás po kliknutí na ni, automaticky dovede k danému bloku, např. ke kontaktnímu formuláři nebo galerii.
Závěr
Plochý design, responze a parallax jsou pouze jedny z mnoha technik současného webdesignu. Jsou to trendy, které si rychle získaly oblibu, a masově se rozšířili po celém internetu. Ale je to především flat design, který se nepoužívá pouze na webech, ale i v mobilních zařízeních či operačních systémech. Windows 8 a jeho metro je krásným příkladem. Stejně tak nová verze iOS. Pro rok 2015 se tak dá očekávat nárůst popularity již výše zmíněných technik.
Chcete se dozvědět více? Kontaktujte nás