SVG patří do skupiny vektorových formátů, je tedy v základu tvořen výhradně křivkami a výplněmi. Přesný matematický popis umožňuje neomezenou změnu rozměrů obrázku a to bez ztráty kvality a ostrosti. SVG se tedy výtečně hodí pro zobrazení ikon a jiné doprovodné info grafiky. Naproti tomu se extrémně nehodí na grafiku typu fotografie s vysokým barevným a strukturálním rozsahem, kdy by byl matematický popis příliš složitý: Pro fotografie využíváme tzv. bitmapové typy souborů, kdy je obrázek popsán jako plocha s obrovským množstvím malých barevných bodů (pixelů).
Nejvýznamnější výhody vektorového formátu:
- možnost zvětšovat/zmenšovat bez ztráty kvality,
- univerzálnost použití a přenositelnost,
- možnost pracovat s každým objektem v obrázku odděleně,
- malá velikost,
- možnost efektivní dodatečné komprese na straně serveru (vyšší rychlost přenosu a úspora dat),
- menší zátěž paměti počítače,
- jednoduché obrázky lze přímo napsat ve zdrojovém kódu bez nutnosti grafického editoru.
Nevýhody vektorového formátu:
- složitější pořízení obrázku (nemůžete vzít foťák a vyfotit si jako bitmapový obrázek),
- nehodí se na zápis složitých barevných ploch (například fotografie).
Co to je SVG formát?
SVG je plnohodnotný vektorový formát podporující jak základní geometrické tvary, cesty, nebo práci s textem, tak i průhlednost nebo tvorbu animací. Je vyvíjen od roku 1999 konsorciem World Wide Web. Z čistě vývojářského hlediska je tento formát navíc zajímavý tím, že se jedná o XML aplikaci. To znamená, že všechny grafické objekty nebo animace jsou uloženy ve formátu XML. SVG je také možno ovládat programově a tím vytvářet interaktivní grafickou podobu. Můžete například napsat kód, který se spustí po kliknutí na určitý obrázek.

K čemu je SVG dobrý, co se s ním dá udělat a jaké další technologie jsou s ním provázány?
SVG formát je vhodný pro tvorbu různých ikonek. Lidé neradi čtou a raději se orientují dle obrázků. Schválně se ve svém prohlížeči koukněte, jakým způsobem je zobrazena hlavní nabídka. Samozřejmě, že v podobě ikonky. Může se jednat o ikonku domečku, nebo tří vodorovných linek umístěných pod sebou. To samé platí pro webové stránky. Ikonky telefonů, grafů, počítačových obrazovek a mnoha dalších, které slouží pro snadnější a rychlejší orientaci na stránce. Další výhodou je již zmíněné zachování kvality ikonky. Vektorové ikonky se tak mohou na mobilních zařízeních zvětšit a vypadat stále dobře. To samé platí pro weby zobrazované na větších zařízeních, např. moderní TV a na ultrajemných displejích (retina).
Ve formátu SVG můžeme také tvořit mapy nebo nákresy. Oblíbené jsou např. mapy států nebo diagramy výrobních a technických procesů a postupů. (jednoduchá klikací mapa světa).

Grafika ve formátu SVG však nemusí být pouze statická. Můžeme ji přidat trochu dynamiky pomocí animačních metod (animované rámečky po najetí myší, Trajánův sloup). Snadno můžeme měnit umístění, barvu či průhlednost geometrických tvarů. Můžeme deformovat i vytvářet nové tvary. Skript ovládající animaci nemusí lze umístit kdekoliv na v kódu webové stránky a není součástí grafiky. K jednotlivým uzlům (grafickým objektům) dokumentu se poté přistupuje pomocí DOM (Document Object Model), což je pro webové vývojáře velice přívětivé.
Podpora SVG v prohlížečích?
Jako první začal SVG formát podporovat prohlížeč Konqueror v roce 2004. Postupně se přidávaly i další prohlížeče a nyní je v moderních prohlížečích podpora SVG velmi dobrá. U zastaralých prohlížečů, které tento formát nepodporují (například IE8 a starší), je potřeba doinstalovat některé z plug-inů, například Raphaël.
Závěr
Formát SVG používáme ve WDT poměrně často, ale ve většině případů pouze pro účely interních aplikací. V brzké době však plánujeme tento formát využívat také pro tvorbu grafiky na webových stránkách našich klientů.